Efter handledningen med Anna- Stina fick vi en tydligare bild av hur vi kan tänka vid planerandet av lektioner och redovisning. Vi fick svar på de frågor som vi hade.
Hur identiska ska våra lektioner vara inom gruppen?
Som vi uppfattade det så ska lektionsplaneringarna se likadana ut, men att vi har möjlighet att individualisera vårt utförande av lektionen. Till exempel kan vi själva välja om vi vill använda oss av concept cartoon som inledning eller i slutet av lektionen.
Hur mycket ska vi begränsa undervisningen kunskapsmässigt?
Vi ska begränsa oss till regnbågen och vad vi vill barnen/eleverna ska lära sig. I förskolan vill vi ge barnen en upplevelse av regnbågen, medan i skolan vill vi att de ska lära sig hur en regnbåge blir till.
Hur ska vi lägga upp redovisningen?
Vi ska visa en fördjupad ämnesteori och en god ämnesdidaktik om fenomenet regnbågen samt dess kringteorier.
Vi hade även fler snarlika frågor som vi fick svar på.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar